Thursday, February 7, 2013

اعتراض کانون روزنامه نگاران کانادايي براي آزادي بيان عليه دستگيري و فشار به خانواده هاي روزنامه نگاران در ايران


پي درخواست کانون ايراني - کانادايي حقوق بشر ( تورونتو )  / سي جي اف اي نامه اي جهت محکوميت سرکوب روزنامه نگاران و خانواده هاي آنها در ايران به وزارت دادگستري جمهوري اسلامي ايران ارسال کردکه در ذيل از نظر شما ميگذرد . 


کانون روزنامه نگاران کانادايي براي آزادي بيان ( سي . جي .اف. اي )
555  Richmond St. West , Suite # 1101, P.O.Box 407,Toronto ,ON, Canada M5V 3B1



مرتضي بختياري
وزير دادگستري
تهران  خيابان وليعصر شماره 1816
ايران
1415855139


پنج  فوريه 2013


وزير محترم

از طرف کانون روزنامه نگاران کانادايي براي آزادي بيان ( سي. جي . اي . اف .) که يک نهاد غير انتفاعي و غير دولتي است و در راه اعتلا و محافظت از آزادي مطبوعات و آزادي بيان در جهان فعاليت ميکند اين نامه را مينويسم.
سي . جي . اف. اي . قويا حملات پي در پي عليه روزنامه نگاراني که جلاي وطن کرده اند بخصوص آنها که در استخدام بي . بي . سي در لندن هستند را محکوم ميکند  و ما همچنين  نگران خانواده هاي اين روزنامه نگاران که    در ايران هدف حملات پي در پي قرار دارند ميباشيم .
در ماههاي اخير فعالان طرفدار دولت و وبسايتهاي حامي دولت در ايران تهديدات و حملات افترا آميز شخصي چندي  عليه روزنامه نگاران ايراني استخدامي بي بي سي و ديگر مطبوعات اخبار بين المللي انجام دادند . اين فعاليتهاي کثيف از طريق ايجاد حسابهاي قلابي فيسبوک و و بلاگهاي جعلي بي بي سي با محتواي اتهامي چون سو رفتارهاي جنسي و فروش مواد مخدر انجام گرفت . بعلاوه مقامات  دولتي در ايران روزنامه نگاران در ايران و خانواده هاي آنها را هدف حملات خود قرار داده که نمايانگر دستگيري دنباله دار و زنداني شدن در زندان وحشتناک و بدنام اوين است .
اين تلاشها براي ترساندن و تخريب اعتبار روزنامه نگاران ايراني در خارج از کشور  و تحت پيگرد دولتي  قرار گرفتن آنها موقعي بر نگراني ما ميافزايد که آنها تنها از حق آزادي بيان خود  استفاده ميکنند .سي جي اف اي از دولت ايران ميخواهد به اعمال بد نام کردن و تهديد که از طرف مقاماتش عليه روزنامه نگاران انجام ميگيرد خاتمه دهد و فورا روزنامه نگاران و اعضاي خانواده هاي دستگير شده را آزاد کرده و به آزادي بيان ايرانيان در کشور خود و در خارج احترام بگذارد .

با تشکر از توجه شما و منتظر پاسخ شما هستم
رييس هييت مديره سي جي اف اي
آرنولد امبر

 سي جي اف اي 
www.cjfe.org

No comments:

Post a Comment