Sunday, January 13, 2013

همدردي با نسرين عزيز .....



دوستان عزيز و هموندان گرامي کانون ايراني -کانادايي حقوق بشر - با کمال تاسف با خبر شديم خانم نسرين جوانفر يکي از زنان
 نازنين و انسان دوست و فعال کميونيتي ما سه برادرش ( دو دکتر و يک مهندس ) را در يک سانحه در جنوب ايران برا ثر نشت گاز از دست داده است - اين خبر چون سو نامي  کميونيتي ما ايراني کانادايي ها را  لرزاند . برايشان صبر آرزو ميکنيم و اميد
واريم اين پيام تسکيني باشد بر دل مهربان ايشان - از طرف کانون ايراني کانادايي حقوق بشر - تورونتو

:خبر صداي آمريکا در اين مورد

«مرگ مبهم» چهار پزشک در دزفول

http://ir.voanews.com/content/article/1582841.html


روزنامه خراسان در شماره روز یکشنبه خود از «مرگ چهار پزشک در يک خانه در دزفول» خبر داده است. 

به نوشته خراسان، «دکتر امير ميرباقری، متخصص و فوق تخصص گوارش و سه دوست پزشک او هنگامی که در دزفول و در خانه ای در کوی حافظ استراحت می کردند بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.» اين روزنامه دليل مرگ چهار پزشک و ديگر همراهان شان را «نشت گاز مونواکسيد کربن» توصيف کرده است. 

اما روزنامه اعتماد ، چاپ تهران، در گزارشی با تيتر «مرگ مبهم چهار پزشک در يک خانه دزفولی» نوشته است: «مرگ خاموش چند پزشک آن هم در يک خانه و در يک زمان هاله ای از ابهام را بر سرنوشت اين افراد متخصص افکنده است.»

به نوشته اين روزنامه، «گرچه نظريه نخست درباره مرگ آنها استنشاق گاز منواکسيد کربن يعنی گازگرفتگی عنوان شده است اما سوال اصلی اين است که چطور در يک محل چند پزشک حضور داشته اند ولی هيچ يک متوجه نشت گاز نشده اند.»
***
تاييد مرگ دو پزشك دزفولي در اثر استنشاق گاز منواكسيد كربن ‏
اعتماد| در حالي كه ابهامات مربوط به گاز گرفتگي چند پزشك در شهرستان دزفول كماكان پا برجاست سازمان پزشكي ‏قانوني اين استان با انتشار خبري تنها پزشك بودن دو نفر از متوفيان را تاييد كرد و اعلام كرد دو نفر ديگر نيز كه در اثر گازگرفتگي جان سپردند پزشك نبودند. ‏‏ در اين اطلاعيه كه پرتال رسمي سازمان پزشكي قانوني اين استان آن را منتشر كرده، آمده است: در پي انتشار خبري مبني بر ‏مرگ چهار پزشك متخصص، به دليل مسموميت با گاز منواكسيدكربن در شهرستان دزفول، مديركل پزشكي قانوني استان خوزستان ‏با تاييد مرگ چهار نفر بر اثر مسموميت با گاز منواكسيدكربن در اين شهرستان گفت: تنها دو نفر از اين افراد پزشك بودند و دو ‏متوفي ديگر پزشك نيستند. ‏دكتر فرزاد حسيني با بيان اين مطلب افزود: پنجشنبه شب، (21 دي ماه) چهار نفر بر اثر مسموميت با گاز منواكسيد كربن در ‏منزلي در شهرستان دزفول جان خود را از دست دادند كه سه نفر از آنان با يكديگر برادر بودند. ‏دكتر حسيني با اشاره به آزمايشات انجام گرفته در پزشكي قانوني اهواز افزود: بررسي‌هاي لازم در آزمايشگاه پزشكي قانوني ‏اهواز روي نمونه‌هاي اين اجساد انجام شد كه بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته علائم مرگ بر اثر مسموميت با گاز منواكسيد ‏كربن در نمونه‌ها كاملا مشهود بود. ‏بر اساس اين گزارش هويت متوفيان به شرح زير است: ‏

دكتر سيد امير ميرباقري 54 ساله، فوق تخصص گوارش و عضو هيات علمي دانشگاه تهران

دكتر سيد نادر ميرباقري 48 ساله، ‌دكتراي علوم آزمايشگاهي

مهندس سيد اميد ميرباقري 44 ساله، شغل آزاد

سيد نظام‌الدين پزشكي 52 ساله، شغل آزاد




    

No comments:

Post a Comment