Friday, January 4, 2013


اطلاعيه (1)

کانون ايراني – کانادايي  حقوق بشر (تورونتو)
Iranian –Canadian for Human Rights - Toronto

به اطلاع هموطنان عزيز ايراني در کانادا ميرساند :

 در راستاي دفاع از حقوق انساني هموطنان ما در ايران و کانادا - بويژه مدافعان حقوق بشر و زندانيان سياسي در ايران و ترويج هرچه بيشتر فلسفه حقوق بشري / کانون  ايراني – کانادايي حقوق بشر ( تورونتو ) فعاليتهاي خود را آغاز ميکند – باشد که  در دفاع از حقوق بشر قصوري نکرده باشيم و پلي باشيم تا صداي قربانيان نقض حقوق بشر را به گوش جامعه کانادا و ديگر نقاط جهان برسانيم. کانون ايراني -کانادايي حقوق بشر- تورونتو  در اين راه دست همه آنهايي که دوست دارند در اين حلقه حقوق بشري فعاليت کنند را ميفشارد و با همه گروهها و نهادهاي مستقل حقوق بشري که از حقوق انساني مردم ايران و جهان  دفاع ميکنند و به نهادهاي دولتي  و جنگ طلب و ابسته نباشند همکاري خواهد کرد.

در باره ما :
کانون ايراني –کانادايي حقوق بشر ( تورونتو ) متشکل از يک هييت مديره موقت ايراني تبار با حرفه و تخصصهاي متفاوت هست  و  در راه دفاع و حفاظت از حقوق بشر در ايران و جهان تلاش ميکند. اين کانون نهاديست که  به هيچ خط يا جريان خاصي درقدرت يا در پي قدرت ويا نهادهاي مذهبي وابسته نبوده ونيست و تنها اهدافش در مسير قدرت مند سازي جامعه و آگاهي بخشي از حقوق شهروندي و در راه مبارزه عليه نقض حقوق بشر در ايران و پشتيباني و دفاع از مدافعان حقوق بشر و زندانيان سياسي در ايران و سراسر جهان  تلاش و کوشش ميکند . هدف عمده ما دفاع از حقوق شهروندان ايراني بخصوص زندانيان سياسي و مدافعان حقوق بشر در ايران  و ارتقاي بينش حقوق بشري در ميان ايرا نيان است.

اهداف و وظايف ما :
انتظار ما اينست که مفاد منشور جهاني حقوق بشر در ايران اجرا گردد و  ايرانيان با ديد گاههاي متفاوتشان در هر نقطه اي که زندگي ميکنند از حقوق سياسي – اقتصادي - فرهنگي و اجتماعي مندرج در منشور جهاني حقوق بشر برخوردار شوند  و به حقوقشان احترام گذاشته شود و فلسفه حقوق بشري در جامعه ايران اجرا - رشد و گسترش يابد. بنابراين با  پي گيري اخبار – گزارش دهي  نقض حقوق بشر و  اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي - اجتماعي و يا آکسيونهاي اعتراضي در راستاي اهداف ما عمل خواهيم کرد . 

درخواست از ايرانيان مقيم کانادا:
ما همه شما ايرانيان عزيز مقيم کانادا را فراميخوانيم تا در راه  اين هدف خاص و مشترک يعني اجراي مفاد منشور جهاني حقوق بشر و پايان دادن به نقض سيستماتيک حقوق بشر در ايران و همبستگي با مدافعان حقوق بشر و آزادي زندانيان سياسي با ما همکاري کنيد .علاقمندان به همکاري ميتوانند از طريق شماره تلفن زير با ما تماس بگيرند. 

آدرس:
(905)483-6678

   

No comments:

Post a Comment